Interieur KLM Lounge 25
Opdrachtgever: KLM
Locatie: Schiphol
Oplevering: 2005

De lounges van KLM zijn met name bedoeld voor business-class passagiers. Voor deze business-lounges is door KLM, in samenwerking met externen, een bindend en algemeen ruimtelijk concept ontwikkeld. De werkzaamheden van ons bureau met betrekking tot de inrichting van KLM Lounge 25 bestonden uit de vertaling van dit concept naar een lay-out en een interieur in een concrete ruimte.

Om geen opgesloten gevoel te krijgen is een groot deel van de lounge aan een glazen binnenwand geplaatst, met royaal uitzicht op een vide waarin zich winkel- en horecagelegenheden bevinden. De totale lounge is ca. 2500 m2 groot en is geschikt voor ongeveer 650 wachtende passagiers. In de lounge zijn vrijwel alle functies dubbel uitgevoerd teneinde tijdens drukte steeds in de capaciteitsbehoefte te kunnen voorzien, en waarbij in een rustige periode een deel afsluitbaar is. Parallel aan de werkzaamheden voor de KLM Lounge 25 zijn tevens een tweetal buitenlandse lounges (Dubai en Houston) uitgewerkt volgens hetzelfde concept.

In 2013-2014 wordt deze lounge verbouwd in het kader van het veiligheidsplan Schiphol One-XS. Ons bureau is bij deze plannen betrokken om diverse ontwerp- en uitvoeringstekeningen te verzorgen in samenwerking met Sodexo.

Wilhelminapark 18 5041 EB Tilburg T. 013 4681070 info@charcoal.nl www.charcoal.nl